Thursday, August 7, 2008

'Pub" @ Pusat Kejahilan

Salam buat semua....

Terasa lama tidak kembali, ramai juga blogger beri respon apasal tak Update Minda Kritikal Blog. Ini maknanya ramai juga orang nak tahu isu-isu kritikal di Sabah. Kesempitan masa untuk menulis penyebab terbiarnya blog ini. Penulis tidak tahu sama ada isu yang dibangkitkan dalam penulian ini kritikal atau tidak, kerana sesetengah pendapat ia diperlukan, sesetengah pandangan pula ia wajib di tutup kerana bagi mengelak kebejatan sosial yang semakin melampau, memeningkan kepala 'Musa Aman' yang berpunca darinya juga.

Lesen 'Pub' atau pusat hiburan terletak di tangan kerajaan negeri (pimpinan Musa Aman). Sekiranya ia tidak memberi lesen kepada peniaga jahil tentunya perniagaan jahil ini tidak akan berfungsi. Semalam 6 Ogos, penulis dan rakan (seorang guru) keluar sekitar jam 10 lebih ingin melihat suasana malam sekitar 'pub'.

Penulis hanya 'round' sekitar kawasan kampung air, yang hanya mempunyai 5 lorong dan 5 deretan kedai. Agak terkejut melihat satu baris kedai, kerajaan Islam Hadhari boleh luluskan 3 'Pub'. Penulis mendapati terdapat 6 pub dan beberapa hotel murahan yang agak pelik hotelnya.
Nama pada 'Pub' seolah-olah penulis berada di luar negara saja, semua bahasa orang puteh, tapi tidak mengapalah mungkin kerana Malaysia sudah 50 tahun merdeka, jadi orang Malaysia ingin mengenang kembali bahasa penjajah negaranya sendiri. Sempat juga melihat 'kupu-kupu malam'. Cantik juga, seksi gile, sambil merokok mata tidak tenteram asyik pandang semua arah. Tidak sempat mengutip gambar, beberapa lelaki sedang memerhati kami, penulis n geng pun chau.........malam ini........intai lagi...




2 comments:

Anonymous said...

Tepuk dada, tanya selera.

Besar usaha, besar tanggungan.

Di mana-mana perlukan fulus, asalkan bersyukur peribadi sentiasa kenyang.

Kita berdoa sahaja agar semua memperoleh kebaikan, insyallah.

RINGAN, RAHMAT, REDHA, SYUKUR, KAGUM.

Laxmana said...

Salam Nabila...

Lama x update...

Jom kita create 1 blog khas untuk isu2 Sabah yang kita semua (means rakan2 yang sudi bersama dalam usaha ini) boleh log in and upload isu...amcm...???

emel saya ==> laxmana147@yahoo.com.my

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template