Sunday, August 10, 2008

D Mana Logika?

Salam....

D mana logika sebuah kilang memproses kelapa sawit terbina berhadapan dengan sebuah sekolah rendah kebangsaan Kunak Jaya?

D mana logika sebuah kilang boleh tertubuh di tengah-tengah sebuah kawasan perkampungan?

D mana logika sebuah kilang memproses minyak sawit mengeluarkan asap dan mencemarkan udara boleh wujud di kawasan pekan kecil lagi daif rakyatnya?

D mana logika ADUN (yang dulunya YB Jasa) kononya menjaga kebajikan rakyat boleh membenarkan kilang ini beroperasi yang akhirnya menyusahkan rakyat dengan pencemaran yang dihasilkan?

Foto ini di kutip sewaktu penulis berada di tahun 2, salah sebuah Institut Pengajian Tinggi Awam (2006). Waktu itu kilang tersebut belum lagi beroperasi dan waktu itu juga daerah Kunak di pegang oleh YB Jasa yang terkenal dengan .......(biar penduduk Kunak saja yang tahu).

Kini bila kilang tersebut mula beroperasi, kenderaan berat keluar masuk membahayakan keselamatan penduduk kampung. Jalan raya yang sekian lama elok keadaannya, menjadi rosak akibat penggunaan yang kerap lori berat.

Kerajaan BN jangan sampai hilang nyawa seorang penduduk kampung Kunak Jaya akibat operasi kilang terbabit, baru turun pandang berjumpa rakyat menunjukkan muka keperihatinan yang melampau, walhal bencana tersebut bermula dari kerajaan BN juga. Orang Kampung yang tertipu.....tipu rakyat lagi..lagi...




1 comment:

Anonymous said...

Demi SDC bah..

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template